čtvrtek 15. ledna 2009

Mimoškolní aktivity

Afterschool activities, něco co by se na našich školách hledalo jen těžko jsou v Americe běžnou součástí školy. Sporty, kluby, divadelní představení, school band, všechno se odehrává na pozemcích školy a Američani to berou strašně vážně a na všem co dělají si dávají hodně záležet.

Já jsem se stala součástí Cross Country teamu, tedy běhu na dlouhou trať a musim říct, že to bylo to nejlepší co jsem mohla udělat. Doteď je to taky jedna jediná věc tady v Americe, po který se mi stýská už teď a o který vim, že budu vždycky šťastná, že jsem mohla zažít.

Nejen v cross country, ale i ve většině ostatních aktivit, jsou tréninky každý den a to i o vánočních, velikonočních a dalších prázdninách, na státní svátky, prostě pořád. Snad jen o letních prázdninách nejsou sešlosti každý den, ale jen párkrát do týdne. Pamatuju si, když jsem v létě kolem školy projížděla v 7 ráno a bylo tam tolik lidí, že to vypadalo jako normální školní den. Kolik z nás by bylo v Čechách ochotných chodit o prázdninách dobrovolně do školy, i když ne kvůli učení? To je asi jeden z důvodů, proč se u nás tohle nikdy nemohlo zavýst. Všichni by se na to vykašlali. Tady je to opravdu přísný. Jakmile se stanete součástí nečeho takovýho, nezbyde vám nic jinýho, než na všechny schůzky a tréninky chodit, jinak je to velký problém. Dokonce i holky od nás z týmu co byly zraněný, s náma jezdili na závody, i přesto, že běhat nemohly. Několik hodin tam jen stáli a povzbuzovaly nás.

Já jsem to právě kvůli tomu milovala, protože jsem s běhánim za školní tým začala hned se začátkem školy a tim pádem se připravila o dlouhý, prázdný dny sama doma. Navíc jsem ve škole nikoho neznala a nebýt Cross country, tak bych se nedivila, kdybych nikoho neznala ani teď:-) Každý den tréninky a každý čtvrtek po tréninku společná týmová večeře - Pasta Party. V týmu byla naprosto perfektní přátelská atmosféra, holek nás tam bylo asi 26. Každý den trénink od 2.30 do 4.45 a v sobotu závody, do kterých jsem se naprosto zamilovala. Se školním autobusem jsme museli několikrát vyjíždět už v 5 ráno, abychom se dostali na závod včas a v 5 odpoledne se zase vraceli domů. Musim říct, že za cross country sezónu jsem byla pořád unavená, chodila spát v devět a pořád jsem měla hlad:-D ale bylo to naprosto úžasný. Naši trenéři jsou jedni z nejmilejších lidí co jsem kdy potkala a hrozně moc mi pomáhali i pomáhají:-)

Školní rok je tady rozdělený na tři sezóny:

Fall season: Cross country, Volleyball girls, Golf, Tennis girls, Soccer, American Football, Chearleading

Winter season: Basketball, Wrestling, Swimming, Chearleading, Dance Team

Spring season: Baseball, Track and Field, Softball, Tennis boys, Volleyball boys

Nabídka sportů se tedy liší školama. Takhle to je na mojí škole Pickerington High School North (http://www.pickerington.k12.oh.us/school_home.aspx?schoolID=2)

Já se chystám dělat na jaře Track and Field, ale nejsem si ještě jistá, protože se teď zase snažim dostat se do High School Musical. Další věc, co se jen tak u nás nenajde. Studenti normálně secvičí pod vedenim učetelů a choreografů muzikál. Neuvěřitelný, taky je to prý pěkně náročný. Zkoušky jsou taky každý den, i víkendy. Tak jsem zvědavá, jak to dopadne, ale kvůli svýmu přízvuku si nedávám moc velký šance:-)

1 komentář:

  1. Ahoj Terko!
    Je zvlastni jak maji vsichni exchange podobny zazitky, ja jsem psal clanke na svym blogu (www.martinusa.blog.cz) o skole a ted kdyz jsem si precetl tvuj tak je to to samy:)
    Celkove se mi americka high school fakt libi, ja jsem ted na rok v Marylandu a nemuzu si ztezovat
    Martin

    OdpovědětVymazat