pátek 2. ledna 2009

Jak to chodí ve škole část II.

Tak už jsme dorazili do školy školní autobusem a začíná škola...u nás v Pickerington North v 7.22. Školní systém je tady hodně odlišný od toho našeho, studenti si nemohou vybírat střední školy podle sebe, všechny školy jsou tady stejný, co se předmětů týče, a tak se do školy děti rozřazujou podle místa bydliště. Někdy mi až bere dech, kolik lidí školního věku třeba v takový malý vesnici, jako je Pickerington žije, protože tady máme dvě High School a obě mají kolem 1700 studentů, tzn. že v Pickeringtonu je kolem 4000 lidí chodících na střední a to nemluvim o ostatních školách.

Nejdřív je Kinder garten (školka), kam mimochodem taky sváží děti školní autobus,
potom se jde na Elementary school (něco jako náš první stupeň),
pak opět děti mění budovu a jdou na Middle school (což je jen 5. a 6. třída),
ještě jednou mění budouvu pokračováním na Junior High School (7. a 8. třída)
no a pak konečně nastupuje High School, tedy střední škola (9-12)
mají tedy celkem o jeden rok míň školy než máme.

prváci se tady označují Freshmen, druháci sophomores, třeťáci juniors a maturanti seniors, tohle označování se užívá i na vysokých školách.

Ještě před začátkem školního roku, který na mý škole začínal 21. srpna, jsem musela jít do školy zařídit si rozvrh. Musela jsem mít American History, English, Economics a Math, protože jsem senior a budu muset dělat OGT (Ohio Graduation Test), bez kterýho nelze maturovat. Škola tedy začíná v 7.22 a končí ve 2.10 odpoledne. A to vždycky! Je to celkem devět vyučovacích hodin, které trvají oproti nám jen 40 minut a mezi hodinama je pětiminutová přestávka. Každý musí mít minimálně šest předmětů a zbylý čas může doplnit buď study hall, nebo commons, což jsou hodiny určený k dělání úkolů, nebo v cafeterii k povídání a nebo jezení. Já jsem si teda mohla vybrat ještě dalších pět předmětů, ale zrovna jsem se nějak nehrnula do učení. Vzala jsem si němčinu, protože přeci jen znám se a celý rok bych se na ní ani nepodívala, a taky Theater, tedy divadlo, o kterym jsem si myslela, že by mohla být zábava, ale nakonec se většinou nic moc neděje...no a tři hodiny jsem si nechala volný. 3. hodinu vždycky trávim v knihovně, která je opravdu moc pěkná a vybavená a 4. a 7. jsem jen v jídelně s kamarádama.

Já jsem si přece jenom nemusela tolik předmětů brát, protože mi uznali co už jsem měla v Čechách a protože třeba fyziku, biologii a chemii tady mají jen jeden rok, což jsem měla v devátý třídě, nemusela jsem se o tyhle předměty vůbec starat, devítka je pro ně už část střední. NAŠTĚSTÍ!

No a to je všechno, jen lítám z jedný hodiny na druhou, žádný předmět nemám se stejnýma lidma a ani lidi ve třídě moc poznat nejde...v hodině se skoro vůbec nemluví a už vůbec neznají opisování, přeci jenom kdy by se to dalo opsat? Už jsem se zmínila, že škola má přes 1700 studentů, takže je opravdu obrovská a když mám jeden předmět na jedný straně budovy a další na druhý straně, většinou mám co dělat abych to stihla, být tam do těch pěti minut...pozdní příchody se tady opravdu řeší, ne jako u nás, je to tady velký problém...a protože máme zakázano mít ve škole batohy a všechny učebnice a pomůcky musíme tahat v rukách, někdy se pěkně proneseme, protože si mezi hodinama ani nestihneme dojít do skříňky:-)

Tak už zase končim, musim psát tyhle úvody, před tim než začnu psát přesně co všechno tady vlastně dělám, protože jinak by bylo hodně věcí těžko pochopitelných:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat